torsdag 16. august 2012

Reiselogg Oslo-København Dag 2

(Bilder nederst i innlegget.)

Merket at jeg også hadde glemt sovemaske... Våknet med lyset, selv med gardinene trukket for. Hadde klokka på 8, men 2 sekunder etter at jeg hadde skrudd den av, kom fellesvekkingen over høyttaleranlegget. Opp og hopp, ja! Lite trykk i dusjen sa seg selv, så den ble heller kortvarig. Noen velstelte minutter senere var jeg på vei til frokost. Sulten!

Buffeten var bra. Startet med en liten pannekake og bløtkokt egg. Hver for seg, ja! Allerede da jeg var ferdig med maten hadde folk begynt å samle seg foran utgangen. Et kvarter senere var det omtrent umulig å komme frem der, og fremdeles var det nesten en halvtime til vi var ved land. Stakkars de som prøvde å komme seg til heisen eller trappa og videre til bildekket...

Vel ute var det bare å vente på skyss - gratisbuss til togstasjonen. Gikk helt fint å trykke seg frem til billett til dit jeg skulle, ei heller noe problem å finne hvilket tog man skulle ta. Togene var også supre: god plass, knapt ett trinn opp, stor plass til barnevogner og egen plass til de som hadde med sykkel! Oppunder taket en lystavle med alle stasjonene og hvor man var på strekningen. Vel fremme med toget var det bare å gå. Ikke veldig langt, men med to trillekofferter og tung veske i varmen ble turen noe mer strevsom. Men kom da fram!

Skolebygget er kjempelangt! Og utenfor biblioteket sto containerne vi skal bo i. Tre per i hver, med to soverom = en på enerom og to på et like lite rom. IKEA-campingsenger. Ca 6 kvadrat. Skal innrømme jeg ble en smule...overrasket...? Men så viste det seg at hun jeg egentlig skulle dele rom med hadde flytta seg over i en annen container der en gutt hadde hele for seg selv. Hun tenkte med seg selv at hun er såpass gammel at det skulle det ikke være noe i veien for. Så da fikk jeg enerom jeg også. Jeg vet jeg pleier å ha flaks noen ganger, men likevel!

Ok, dusj, do og kjøkken er i skolebygget. Hurra. Men det er jo kun for 6 uker, selv om det er lenge nok. Supermarkedet er rett over gata, og har handlet inn det nødvendigste av mat og andre småting. Som tannkrem. Og solkrem, selv om det hadde skyet over da jeg kom ut igjen. Jeje. Blir mer sol.

Etterpå er det grilling. Gleder meg.

God morgen, Danmark! 

Østerport stasjon. 

Stasjonsoversikten - jeg skal til Skovlunde. 

Toget med sykkelparkering! 

Rommet mitt. Før jeg kasta ut ene senga.  

Midt i skolebygget ser jeg først til venstre... 

...så til høyre! 

Utenfor hovedinngangen. Nesten tropefølelse med langt over 20 grader.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen eller kommentar, setter pris på å høre fra alle!