søndag 26. august 2012

Helgen

Så er enda en helg over. Men får oppsummere litt igjen idag. Fredag var det å sette igang med teaterdukkene våre. Jeg skal (selvsagt?) lage en drage, og ble for så vidt fornøyd med resultatet. Gjenstår bare å se hvordan sluttresultatet blir.

Lørdagen dro gruppen (med god hjelp fra Richard og hans bil) til Jysk, Ballerud Center og City 2 Center. Vi fant stoffer til dukkene, og litt ekstra shopping i tillegg. Vel tilbake sjekket jeg dragemasken, og begynte å fjerne leire. Plutselig slo hele gipsmasken sprekker! Hjelp! Nødløsning! Lim og avispapir! Med litt instendig jobbing og mye pirking fikk jeg deler på plass og limt sammen. Med stor advarselslapp og pinner og diverse til å støtte opp her og der, lot jeg den stå til dagen etter.

Jeg sjekket masken igjen idag, og det ser ut til at den "holder maska". Ihvertfall til jeg får styrket den ytterligere med pap maché. Det blir på tirsdag, i mellomtiden skal den kun stå i ro. Ca 10.30 ar vi fire jenter som dro inn til byen - vi ville se mer! De fleste andre lå ennå pga festen de hadde igår kveld... Innen vi dro hjem ca kl 16 hadde vi rukket å få med oss Davids Samling - kunst og diverse andre skatter, Den botaniske hagen og Statens museum for kunst. Kveldens middag var pizza, og imorra skal jeg stå for fellesmiddag for 18-19 stk: kinesisk. Eeep.

 "Masken" til dukketeateret

Drager fra Davids Samling

Utelykt. Flott, ikke sant?

Litt fra Den Botaniske Hage

Sånne sykler bør vi ha i Norge også! De er over alt her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen eller kommentar, setter pris på å høre fra alle!