mandag 20. august 2012

Ettersleng: søndag.

Søndag var det å sove så lenge man ville. Jeg fikk sove til 9... Dusj, frokost og møte kl 12. Vi var 10 stk som dro inn til København for å se og oppleve. Først en tur til Christiania - en del av Køben "friere" enn resten. Det selges hasj i midten av det hele, og der var det logisk nok ikke lov å ta bilder. Men mye kunstnere hadde satt sitt preg på vegger og bygninger. Selvsagt fant jeg en haug med drager...

Inngang til lekeplass





Det begynte å bli litt utpå dagen så vi fant veien til Nasjonalmuseet. Vi så Danmarks historie fra steinalder til nåtid, men rakk ikke innom Egypt-utstillingen og et par andre, så det blir neste gang. Jeg var innom souvernir shoppen, og kjøpte en bok med Hugin og Munin på engelsk, en om Nordisk mytologi (à la Dragonology-bøkene mine) på dansk og et kobbersmykke av en viking-drage.

 Drage eller hund? På kirkebenk

 Georg og dragen

 Spiddet drage :(

 Mmmmm-middelalder! Meg og Charissa fra Belgia

Middelalderske veggtepper

 Gedigne middelaldersverd! Natali fra Israel og Charissa nederst i bildet...

 Noe utydelig bilde av en lysestake med drage. 

Drage på kinesisk skjermbrett. Deler mangler dessverre...

Dagen var varm og vi var slitne fra igår, så det ble å ta metro og tog hjem til pannekaker laget av Martina fra Slovenia og Alexandra fra Hellas. Namme! Til slutt male ferdig mini-masken som skal være ferdig til tirsdag. Prøvde meg på ilder, men tror det blir en blanding av ilder/bjørn/hund? :D



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen eller kommentar, setter pris på å høre fra alle!