onsdag 1. august 2012

Gøteborg dag 2

Idag startet vi dagen på Universeum ved Liseberg. Vi så fisker og andre sjødyr i akvariet, og små aper (hælledussen så søte) og fugler i regnskogen, vi prøvde alt mulig rart i de forskjellige laboratoriene og kikket på dinosaurene på taket. Stakkars Hais var utslitt i beina før vi var halvveis, men holdt følge lell. Gjør meg ikke noe å ta det med ro på sånne steder heller. Min familie har alltid hatt tendensen til å skulle se og gjøre mest mulig på kortest mulig tid, så å ta alt i eget tempo var herlig!

Etterpå tok vi turen innom Liseberg. Det er så genialt med Gøteborg-kortet for man slipper unna lange køer for å komme inn, entré til omtrent alt er inkludert, man kan reise alt man orker med kollektivt (som er genialt her i byen) og mye mer. Derfor kunne vi gå forbi alle menneskene i kø og spasere rett inn. Men Hais var ikke akkurat blitt bedre, så vi ble ikke lenge. Fyren hadde heller ikke spist noe hele dagen selv om jeg maste på ham. Men en vaffel ble vel fortært før vi tuslet mot trikken igjen. Sliten som han var, la han seg under dyna og sovnet. Imens tuslet jeg videre i byen, og fant små skatter og herlige butikker.

Til middag hadde vi tenkt buffet på hotellet, men fant fort ut at den ikke fristet særlig. Vi tok turen bort på Centralstasjonen for å kikke etter noe å spise, men endte på Norstan og en bar med veldig god og real mat! Stappmette handlet vi litt snop, og mens Hais dro tilbake til hotellet, fant jeg veien til Starbucks på Centralstasjonen - som jeg hadde oppdaget rett før vi dro ut for å spise. At jeg ikke hadde sett den før!? Men en Caffé Mocha med ekstra vanilje, sjokolade og kanel ble med meg tilbake på rommet. En ny skal bli med meg etter frokost imorra. Og før vi drar hjem på fredag. Mmmmm, merker det er noen måneder siden sist jeg fikk en Starbucks-fix. Namme!

Bilder kommer når fonen bestemmer seg for å laste inn bildene til Google+...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen eller kommentar, setter pris på å høre fra alle!