lørdag 11. august 2012

Friday Five #4

Ja, det rakk å bli lørdag før jeg fikk lagt ut denne igjen. Men sånn er det når jeg jobber sent på fredag, da er det ikke blogging som står først når jeg kommer hjem sånn rundt 21.30. Ok, here goes!

1. Hva er nytelse for deg? Hva legger du i ordet? Nytelse er når man har det godt og mer eller mindre glemmer verden rundt seg. Jeg nyter varme dager og sol, stille turer på hytta i Valdres, en rolig kveld hjemme sammen med min kjære med god mat og en film, en kosestund med ilderne eller bikkja. 

2. Hvis du skal unne deg noe helt spesielt, noe som virkelig setter deg i god stemning, hva kunne det være? En tur i skogen en varm sommerdag, med litt mat og drikke, en bok og min kjære. Ellers er det lite som slår et godt måltid med en god dessert. For ikke å glemme god sjokolade.

3. Hva nyter du best alene, og hva nyter du best sammen med andre? Alene nyter jeg stundene jeg kan sy og styre som jeg vil. Jeg er forsåvidt glad i selskap så å reise, se filmer, være ute gjør jeg gjerne sammen med noen. 

4. Hva er det absolutt vakreste du vet om? Det er mye jeg synes er vakkert. Natur spesielt. Gamle trær som har trosset tiden og står standfast år etter år i århundrer. Fjell og daler der skyene tegner mønster i solskinnet. Åpninger i tett skog hvor blomster og dyr samles. Og sovende dyr, som da Tezla (min albinoilder) igår la seg til å sove på en pute som hadde havnet på gulvet ved soffan.

5. Hva er ekte skjønnhet for deg? Vakre mennesker, kjærlighet for andre, både mennesker og dyr. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen eller kommentar, setter pris på å høre fra alle!