lørdag 1. september 2012

Lørdag og matfestival

Det sier seg jo selv: man bli mett! Møtte Anette og Ulrikke igjen og vi dro til gata der det skjedde. Populære restauranter lagde småretter til max 30,- som man kunne smake på, og vi smakte oss gjennom Argentina, Japan og mange andre steder.

 Argentinsk biffspyd

 Fêfê mix - ruller og fritert namnam

Tunfisk-sashimi med wasabimousse og ingefærskum!

Vi spiste også macarons som smakte helt himmelsk - min var vanilje med saltet karamellfyll. Temmelig mette tuslet vi videre- og jeg så en av de søteste hundene noensinne! 3 måneder gammel og veide mindre enn Amee... Spretten og utrolig leken. Russisk toy terrier av noe slag, vet jeg har lest om dem før, men husker ikke navnet på dem helt. 

Ikke blir den mye større, heller!

Vi fulgte Den Grønne Sti nedover mot Frederiksborg hvor vi tittet innom et kjøpesenter før vi tok metroen til Nørreport. De to andre ville finne en liten café de hadde blitt anbefalt - Det Vite Hus ved Kongens Have. Kaffen var visst helt grei, men Chai teen med vanilje var namme!

 Ulrikke pønsker på noe...

Trappa var noe for seg selv!

Veien gikk så videre til Botanisk Hage, hvor vi tuslet rundt og bare tok livet med ro. 






En fantstisk facinerende plante: den var grønn, men med "pels" som var lilla og man kunne skimte fargen i riktig lys. Dessverre hadde de ikke frø som jeg kunne kjøpe - får ikke en sånn plante med hel hjem...

Vi fant ut vi skulle gå nedover Strøget og se hva vi kunne finne der. Det ble litt shopping av diverse ting, var også innom Disney Store! Weee! Og vi fant denne karen utenfor Guinness Records:


Etterhvert var det en tur innom hostellet til jentene så de fikk skiftet litt, så videre til en sushi-plass. Namme-sushi! 

 Miso-suppe. Uåpnet ennå... 

 Sushi!

Min sushi!

Jeg spiste 3 retters, så jeg hadde en liten dessert også, men den ble det ikke noe bilde av... Uansett, gode og mette gikk vi videre, og fant noen rariteter på veien. 

 Drage! I Lego! 

 Drager utenfor Tivoli


 The big fight? Okse og sjødrage?

Såååå varmt er det!

Til slutt endte vi opp på Barbar Bar der jentene smakte på forskjellig øl. Etter litt smaking og skravling skulle jentene videre, og jeg tok bena fatt hjemover til Sentralstasjonen. Blir stell av beina ikveld, ja! Er så glad for at jeg har MBT-sko, ellers hadde ikke beina mine overlevd...

Jeg sjekker kartet mens Anette prøver å overbevise om at ølglasset er lite!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen eller kommentar, setter pris på å høre fra alle!