søndag 16. september 2012

Uken som gikk

Det skjedde ikke så mye i uken som var, egentlig. Jeg tok meg et par ettermiddagsturer med toget, enten til kjøpeseteret eller inn til byen. Ellers var det skolearbeid som sto på planen. Været har vært opp og ned, men det er kaldt om natta! Jeg dro og kjøpte meg fleeceteppe på mandag, likevel har jeg på lang pysj og to par sokker om natta. Ovnen på mitt rom funker ikke... Og helt bra ble det ikke før jeg la fleeceteppet dobbelt med håndkleet mitt oppå!

Ellers har det blitt litt shopping av småting på salg. Og på torsdag var vi i Vår Frelsers kirke får å gå opp i tåret. De siste meterne går man nemlig utenpå tårnet! Mens vi var det begynte klokkespillet i tårnet å spille også, og det var utrolig vakkert å høre på mens vi klatret nedover igjen.

 Kirken bak blokkene

 Orgelpipene!

 Benkeradene hadde hver sin nummererte dør

 Maskineriet

 Den største klokken i tårnet, nesten like høy som meg!

 Utsikt på vei opp


 Utsikt ned på vei opp...

 På vei opp på utsiden

 Det siste trinnet

 Lenger kom man ikke

 En utrolig utsikt over byen!

 På vei nedover de bratte trappene

Lenger ned i tårnet var det ikke så ille, men det var mye trapper!

Etter kirkebesøket tok vi toget en stasjon til Norreport hvor de andre skulle til Botanisk hage. Jeg har allerede vært der to ganger, så jeg gikk heller nedover sidegatene til Strøget for å gjøre litt shopping på egen hånd. Fant masse fine, små butikker! Og kom inn i en passasje som så nesten ut som det var tatt rett ut av Harry Potter!


Her var det en masse små butikker langs hele passasjen og det var så koselig å gå der. Skal finne igjen navnet på stedet! 

Fredag var det fri fra skoletimer fordi læreren var syk, så da ble det jobbing med dukkene isteden. Jeg fikk gjort ferdig halen til dragen, men etter 5 timer med håndsøm var jeg blitt litt øm i fingertuppene, kan man si... Lørdag kom Richard, en medstudent, og hentet meg og kjørte meg inn til byen for å hente en bok: Eventyr leksikon! Digger boka! Den er på dansk, men hva gjør vel det? Litt senere på dagen ble det en tur ut til Østerport, like ved der den lille havfruen er, sammen med tre andre til Frigjøringsmuseet. Jeg hadde ikke videre lyst til å ta bilder der, for selv om 2. verdenskrig er en viktig del av historien, så har jeg ikke noe videre behov for å feste det til film. Men områdene og parken rundt er jo utrolig flotte!






Idag skal noen av oss på en større museumsrunde, så jeg har fulladet batteri på kameraet og gode sko! Så får jeg legge ut litt mer ikveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen eller kommentar, setter pris på å høre fra alle!