søndag 9. september 2012

Søndagstur

Idag var det bestemt å dra inn til byen og innom noen museer. Vi dro rett til Guinness World Records og fant en haug med spennende og fascinerende ting! Jeg kjøpte et 4-pass med studentrabatt så jeg betalte 185 dkk for fire museer: Guinness, Exploratory, H.C. Andersen og Ripley's Believe it or not. Vi tok for oss de tre første idag, Ripley's kan jeg ta en annen dag. De to første var like ved Kongens Nytorv.

Fra Guinness
 Tv-spill på gulvet





Dukken ved døra er en figur av verdens minste kvinne, som veide 4 kg på det meste...


 "Slanger" under gulvet, som beveget på seg og "rattled" når man gikk over!

 Noen sm vet filmen? :)

 Snømus! Og så vidt lengre enn tommelen min...

Liiiten! 

På Exploratoriet var det flere forskjellige ting man kunne prøve og se. Det var en veldig liten rundtur, og anbfales kanskje kun for spesielt interesserte. Som alternativ ville jeg heller dratt til Exploratorium. Har ikke vært der, men er visstnok større og bedre.

 Åpne døra. Om du tør... 

 Litt foggy, men flott lyssetting!

 Ooh, jeg rekker ut hånden til meg selv!



 Sitt i stilen, hold i håndtakene - hvor mye strøm takler du?

 Ekkobrønnen

The end

Videre gikk turen til H,C. Andersen i andre enden av Strøget. Det var et koselig museum med mange av hans eventyr, ofte i litt forkortet versjon, men på dansk, engelsk og tysk. Noen eventyr ble fortalt når man trykket på en knapp med et av nevnte språk. Det er også "skiltet" med historien om hans liv, tidslinjer og tegninger, i tillegg til en fortellerstemme som forteller litt. Det er nok mest beregnet på yngre barn, men voksne kan også hygge seg her. 



 Fra "Den lille havfruen", du ser henne såvidt nederst.

 Havheksa

 Den lille piken med svovelstikkene



 Tommelise

 "Keiserens nye klær"



Formen har ikke vært helt tiff toff idag heller, så Ripley's har jeg til gode. Var tilbake på skolen omtrent 14.30 og brukte resten av dagen til å slappe av og gjøre litt lekser. Imorra er en ny uke, og dukketeateret nærmer seg med stormskritt. Uæh... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen eller kommentar, setter pris på å høre fra alle!