søndag 16. september 2012

Søndagstur

Vel, dagen startet med forrige blogginnlegg og fortsatte med litt forskjellige variasjoner innen kultur. Jeg ble med Charissa og Maria til Nasjonalmuseet igjen, siden det var ting vi ikke hadde fått sett ennå. Når rundturen der var ferdig, dro de videre til et katolsk opplegg, og jeg tapte meg selv i museumsbutikken... Og endte opp med en bildebok for barn. Om drager. Selvfølgelig... Etterpå dro jeg til Ripley's Believe It or Not før jeg tok en lengre vei hjemover mot toget gjennom gatene jeg bevandret tidligere i uka. So prepare for a photo-slide!

 Snakk om liten symaskin!

 Glasskolben ble brukt av ammende mødre på 1800-tallet  for å tappe melk, og brystvortebeskytterne er av tre! 

 "Toalettsaker" på boks!

 Medisinskap 

 Et nytt og bedre bilde av lampen med drage!

 Brudenåler fra Skandnavia

 Massive dukkehus som var utrolig flotte utenpå...

 ...og inni!




Barnemuseet:
 Brynje og våpen fra middelalderen

 Det var små paviljonger fra forskjellige steder, og middelalderdelen hadde en borg innendørs!

 Bogen hadde diverse utstyr også

 Maria har funnet våpenveggen...

 ...og Charissa tar utfordringen!

 Jeg vil også ha egen borg innendørs...

 ...med mat-/tegnehall!


Ripley's Believe It or Not
 Litt ironisk "award"... ventet en del minutter på at noen skulle komme i skranken...

Følgende bilder er med beskrivelse:








Og jeg fant igjen passasjen jeg snakket om i forrige innlegg:




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen eller kommentar, setter pris på å høre fra alle!