fredag 28. september 2012

Siste uka!

Den siste uka har det virkelig vært full fart! Spesielt i starten. Mandag var det to prøver med dukketeateret, og da vi var 4 grupper, så tok det litt tid også. Vi gjorde ferdig scenen, fant ut scenebytte og fikk i det hele tatt det meste på plass.

Tirsdag var det opp tidlig og generalprøve kl 8! Kl 9 var vi på morgenmøtet og viste frem dukkene våre til resten av skolen, med oppfordring til å komme og se oss senere på dagen. Først skulle vi vise stykkene for omtrent 100 2. klassinger... Ungene satt som fjetret, lo og hadde det kjempegøy!

Etter en pause skulle vi ha for de ansatte på skolen, og de studentene som valgte å dukke opp. Forestillingene var litt mer direkte og energiske, og spesielt min gruppe (som var sist) tok helt av! Eller: han som spilte den gamle, halvsenile kongen tok av. Hvordan jeg klarte å la være å knekke sammen i latter (slik som de andre tre jentene som endte opp med å gjemme seg bak dukkene sine i latter) aner jeg ikke. Dragen (og jeg) var fullstendig alvorlige mens salen brølte av latter! Og det teite er at denne versjonen ikke ble filmet!

 Hele klassen

 Meg med dragen og prinsen.

 Dragen og prinsessene.

Dragen og kongen

Nåja, på kvelden var det "Farewelldinner" med de fire lærerne våre, hvor skolen betalte maten. Buffet på kinesisk restaurant! Jeg sverger; de fleste av oss trillet hjem! Men himmel så godt det var!

Onsdag var fullstendig slapp-av. Endelig kunne vi senke skuldrene og ta liver med ro. Utslitte var vi, hele gjengen. For min del gikk dagen med på å lage enda en liten kose-drage. Ellers så ble det ordnet istand til fest for de tre danske gutta siden de har hjulpet oss så mye mens vi har vært her.

 Det ble dansing...

 ...drikkespill...

...og gode venner.

Torsdag var jeg rastløs igjen og den andre norske studenten og jeg fant ut at vi skulle ta en tur til Geologisk museum på egenhånd. det var egentlig avtalt at vi skulle gå flere, men da klokka var 11 og ingen andre var våkne, dro vi. Ikke det mest oppdaterte eller velholdte museet, men plutselig var klokka 13 og vi ble "jaget" ut. Fikk ikke sett hele, men det var ikke verdt de 40 dkk vi betalte for det. Kanskje om vi hadde hatt en spesiell interesse for det, men nei. Så vi fant ut at vi skulle finne et sted å spise. etter en del vandring fant vi en flott pub hvor vi bestilte skikkelig hamburger! Namme! Mens hun dro videre, dro jeg hjem. Klokka var ennå midt på dagen, men det var godt å komme tilbake litt i ok tid også.

Og idag hadde jeg møte med klassen om Oslo. Med powerpoint og greier. Masse linker og info om transport og diverse. Etterpå skulle visst flere reise ned til byen, og jeg tenkte jeg skulle bli med. De skulle møtes 12, men da kun 3 av 8-9 hadde møtt opp da klokka var 12.05, så gikk jeg. Jeg venter ikke på folk når det er avtalt et tidspunkt, men så hadde heller ikke jeg avtalt noe spesielt med noen heller.

Deilig å reise litt alene også. Da kan jeg gå i fred og gjøre som jeg selv vil. Kikket litt mer i butikker og handlet et par småting før jeg dro hjemover igjen. Måtte jo handle inn mat til ikveld - jeg skal lage kinesisk mat for 11 andre! Og jeg måtte ha mer mat enn sist, da var det for lite...

Så nå er det nesten bare å vente på at det skal bli søndag sånn at vi får kommet oss ombord på DFDS og vende snuta mot Oslo. Skal bli så godt å komme hjem!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen eller kommentar, setter pris på å høre fra alle!