søndag 28. februar 2010

Kake og kamera

Helgen har gått så himla fort! Igår var jeg på trening, styrketrening med Ropes i ca 3 kvarter, og gjett om jeg er støøøl idag! Blir sånn når jeg ikke har trent på tre uker *helsikes forkjølelsesvirus*. Så henta jeg mer bomullsgarn hos Ma for å fortsette på hekle-prosjektene jeg hadde sett for meg. Handletur med kjærsten, med påfølgende utsøkte biff-middag. Så kom kvelden og leggetid. Ikke mye hekling, gitt.

Idag fikk jeg sove lenge, eneste dagen i uka jeg ikke står opp til vekkerklokka! Sendte en sms til ei dame som skulle selge soffan sin, og en time senere hadde vi fått tak i kjærstens onkel med kassebil og var på vei til andre siden av Oslo for å hente vår nye soffa. Fint brukt soffa med 3 trekk og to nye puter som vi også fikk med oss på kjøpet. Inn i heimen med stasen og vi er nå eiere av to sofaer hvorav skinnsofaen og komfyren vi bytta ut i desember skal ut av heimen.

Lørdag bakte jeg også kake, halvfabrikata Devil's Food Chocholate Cake. Den fikk stå til idag hvor jeg tok halve, smuldret opp og blandet med en boks Philadelphia. Trillet ut kuler og dyppet dem i sjokolade. Tok de med da jeg skulle på middag til Ma & Pa, hvor de falt veldig i smak siden de ikke er så glade i mektig sjokolade. Disse er lette og fine, ikke type konfekt-sjokolade, nei.
Oppskriften er forresten tatt fra Bakerella og hennes Cake Pops. Hun er genial når det kommer til baking av festlige godsaker!

Jeg hadde jo selvsagt tenkt å ta bilder av stasen, men nå finner jeg ikke kameraet mitt! Krise! Skjønner ikke hvor det har blitt av. Enten har noen av dyra dratt det med seg og gjemt det (usannsynlig, med tanke på at de ikke interesserer seg for det) eller så har Even, husspøkelset vårt, funnet ut at han skal spille oss enda flere pek. Ikke vet jeg. :D Men jeg lover å ta bilder og bloggifisere både nysofaen vår og når jeg lager neste batch med Cake Balls, har jo en halv kake igjen... Får heller ta med et bilde av Arinya som hjelper min kjære Hais med lego-rydding...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen eller kommentar, setter pris på å høre fra alle!