tirsdag 16. februar 2010

Heklekurver

Jeg begynte for kort tid siden å helke, fant endelig ut av hvordan man gjorde det! Inpirasjonen var min søster som allerede er en racer med heklekroker. Jeg, som allerede kan strikke, tenkte at jeg må da kunne klare hekling også! Og til slutt fikk jeg det til! Yey!

Nevnte for Ma at jeg hadde oppskrifter på kurver heklet i hyssing, og hun sa hun ønsket seg sånne i bursdagsgave. Hun har ikke bursdag før i mars, men når jeg først setter igang, så går det unna. Laget en stor med fire separate sider og bunn som ble sydd/heklet sammen til slutt. De to mindre ble til med rund-hekling.


Alle hadde rød kant først, heklet av smale stoffremser, men synes de ble veldig 'julete', så den minste fikk ny kant med hvit og lyserosa effektgarn i bomull.


Jeg har brettet dem ned, men det går like fint an å ha dem uten brett, så de rommer mer.


Disse kommer jeg til å lage flere av!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen eller kommentar, setter pris på å høre fra alle!