torsdag 8. april 2010

Ny hjemmeside/blogg!

Nå har jeg endelig fått en egen side oppe og gå, dedikert til min interresse for hunder! Jeg er ikke proff på noe vis, men har en utdanning som dyrepleier og er blitt hundetrener ved hjelp av kurs gjennom Din Beste Venn. Jeg har vokst opp med Gordon setter og har alltid interessert meg for store og små dyr. Mens jeg var praktikant drev jeg mye med privat trening av hunder. Jeg lærte en 8 år gammel energibunt av en Flat Coated Reriver å gå på plass, og hadde jeg hatt litt mer tid kunne jeg lært den å skru av/på en lysbryter på kommando! Jeg trente hunden ca to timer to ganger i uka først i 7-8 uker, så var jeg på skolen i Danmark i 10 uker, og trente nye 12 uker med hunden da jeg kom tilbake. Eierne hadde ikke vært veldig flinke til å trene hunden mens jeg var borte, men det tok bare et par ganger så var vi tilbake i rute. Det beviser bare at ikke bare kan man lære gamle hunder nye triks, men de husker dem etterpå også! Grunnen til at jeg ikke fikk trent den lengere, var at fruen i huset skulle flytte til Pakistan og jobbe som ambassadør på den Norske ambassaden der.

Ellers har jeg også passet flere hunder i ferier og helger, og benyttet meg av sjansen til å trene dem litt i samme slengen. En liten tass, Niko, tilhører et vennepar av oss og vi har passet ham en gang i året omtrent siden de fikk ham. Festlig hund, egentlig, og han storkoser seg hos oss. Han er vant til ildere og ilderne er vant til ham, så å ha dem sammen (under oppsyn, selvsagt) er ikke noe problem. Niko (på bildet) er en Kooiker, og en herlig type.

Ta en kikk på nettsiden, da vel! hund.hais.no

1 kommentar:

  1. Hei!
    Hyggelig at du ville være med på min Give Away!

    Ønsker deg en fin helg:)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en hilsen eller kommentar, setter pris på å høre fra alle!