fredag 23. april 2010

Lykken er...?

Fant igjen et innlegg jeg skrev i 2008 på en nettside, og ville legge den ut igjen på nytt her. Man må sette seg ned og tenke litt over hva man har, ikkebestandig hva man ikke har... Så denne vil jeg dele med dere også.

**XX**XX**

Sitter og funderer her en søndag i januar jeg faktisk har fri. Hva er det som faktisk får en til føle seg lykkelig? Hva er det som skal til?

Innlegg bildeFor min del er det en del småting, faktisk. De små ting her i livet som gjør dagen og livet litt lysere. Det gjelder bare å huske på de hyggelige tingene man har opplevd og leve på alle de gode minner man har.

- En melding fra en venn man ikke har hørt fra på lenge. Eller at noen ringer bare for å si hallo.

- Sjokolade når man er skikkelig sugen på noe godt. Eller at noen har tenkt på deg og faktisk kjøpt favorittsjokoladen din til deg.

Innlegg bilde

- En god armkrok å krype inn i når man trenger litt nærhet og kos. Eller noen som gir deg en god, lang klem bare fordi.

- Når jeg sitter og ser tv og en av ilderne mine kommer opp for å se om jeg har noe snop på lur. For så å bestemme seg for å legge seg og sove i fanget mitt isteden...

- Vite at man har gode venner. Og vite at om man trenger dem, så stiller de opp så godt de kan.

- Reise til nye steder sammen med en man er glad i, se en ny soloppgang eller solnedgang, oppleve nye ting og kose seg sammen med. Eller bare det å drømme om å reise sammen.

Innlegg bilde

- Et morsomt bilde som sier alt... Få noen til å le. Festlige kommentarer og sitater. (Jeg samler ikke på t-shirt quotes for ingenting.)

- Å le sammen med venner. Finne på hyggelige og sprø ting sammen.

- At noen overrasker en med noe godt, noen hyggelige ord, et koselig brev, en fest til ære for en, kinobilletter, hva som helst. (Jeg er en sucker for overraskelser, og har ennå til gode å oppleve noen store overraskelser som virkelig slår bena vekk på meg... =D )

- Måneskinnstur i knitrende snø midt på vinteren langt inne i skauen. Eller skumringstur langs en strand midt på sommeren. Alene eller hånd i hånd med noen man er glad i.

- Blomster... Hvorfor har det seg at jeg aldri har fått blomster fra noen? Noensinne? Annet enn på en og annen bursdag. Kanskje. Ok, en liten edit. Nå som jeg ikke lenger er singel, er jeg så heldig at jeg faktisk allerede etter en knapp uke fikk en vakker, mørkerød rose av ham. And the flowers keep on comin'! Go'kjærsten min!

- Å få oppmerksomhet fra en man har lagt sin elsk på, men ennå ikke kjenner så godt. Og få sjansen til å bli ennå bedre kjent.

Innlegg bilde

- At noen koser en i nakken, stryker over håret, klør litt bak øret. Holder rundt en. Bare er der.

- Nytt sengetøy på senga i nyutluftet soverom.

- Et smil. Spesielt fra noen man liker. Men også de spontane smilene fra ukjente som kanskje ser noe de liker... ;) Smil er smittsomt, vettu.

- Fridager på hytta på fjellet. Leke ute i snøen i timesvis for så å sitte en evighet i badstua med kald drikke.

- Frokost på senga. Spesielt om man er syk og trenger litt ekstra stell.

Nei nå blir jeg snart sentimental. Det var ikke meningen. Hehe. Uansett, det er mange andre ting jeg sikkert kunne lagt til her, men dette er det jeg tenker mest på. Man må fiske frem alle de lykkelige stundene fra minnebanken istedenfor alle de ulykkelige. Snu alt det triste til noe man blir glad av. Jeg hadde lett for å tenke veldig negativt tidligere, men så har jeg bestemt meg for å benytte meg av alle de gode opplevelsene jeg har hatt og heller konsentrere meg om dem. Spre litt glede i hverdagen. Det er ikke så mye som skal til for å forbedre en litt lei dag for noen. Eller gjøre en god dag ennå bedre for den saks skyld. Bringer meg tilbake til livsfilosofien min mer eller mindre: en klem kan kurere det meste... ;)

**XX**XX**

Og bare det å løfte blikket og se opp istedenfor ned når man går, kan gi en selv en positiv puff for å bringe et smil om munnen, noe som igjen sprer noe positivt til alle rundt en. Så se opp, smil og del ut klemmer ifleng!

God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen eller kommentar, setter pris på å høre fra alle!