tirsdag 2. mars 2010

Favorittbutikk: Klær

Okei, jeg er kanskje ikke som alle andre, verken når det kommer til væremåte eller kles-smak. Men min definitive favorit-butikk er og blir Manillusion i Bogstadveien. Der har de det meste innen lakk og lær, korsetter og gothisk og alt imellom. Selv har jeg forelsket meg helt i korsettene og har vel noe sånt som omtrent 10 forskjellige korsetter, dessverre ingen fra Manillusion ennå... Men jeg har en rødrutete kåpe som er kort foran og lang bak(se bildet), en sort kåpe med herlige pusekanter nederst på kanten, nederst på ermene og på lommene, begge med 'korsettsnøring' bak. Dessuten har jeg diverse smykker derfra og en rød flosshatt med sort strutsefjær og et herlig stretch-skjørt i havfruefasong som går helt ned til gulvet!

Når jeg har muligheten, og penger til det, så tar jeg turen innom den lille butikken. Eieren Lise er alltid like trivelig og hjelpsom, det samme er de andre jentene som jobber der også. Får ta med et bilde fra kvelden kjærsten og jeg var på premiære på 'Twilight'-filmen. Det skal sies at min kjære vant andre premie for sitt kostyme. Og jeg vant første premie! :D Kjempegøy!
Og ja, jeg digger vampyrer av den gamle typen.. Som de Anne Rice skriver om. Minner meg på... Må få ferdig vampyr-romanen min snart også. Hm. For å bygge videre på den første setningen øverst her; jeg er alt annet en såkalt normalt.


Kåpen er fra Manillusion, korsettet fra H&M, skjørtet fra Fretex, strømpene har min mor strikket til meg, støvlettene fra Danmark og jenta fra Trondheim... Det lange smykket er selvlaget, det øverst i halsen er fra DragonWeave, en annen favorittbutikk som har suveren service! Kåpen ser forresten enda bedre ut når den er lukket!

Skjorta, hatten og buksa er fra Manillusion, fyren er fra Lesja mens kappen har jeg sydd selv. Tegningen på veggen har min søster tegnet til meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen eller kommentar, setter pris på å høre fra alle!