tirsdag 16. mars 2010

Blålys...

Er bare innom en tur før jobb. Hadde tenkt å blogge igår og de to nye pusene jeg har laget, men så langt kom jeg ikke. Min kjære Hais fikk magekramper en stund etter middag og lå til slutt på gulvet og vred seg i smerte. Jeg ville ringe ambulanse, han ville ikke. Han hater sykehus. Vi fikk han til slutt inn på soverommet hvor han gikk fra å være glovarm til å fryse intenst. Jeg frem med alle varmeflaskene jeg har. Han hadde svimt av en gang og nå var det så vondt at middagen kom opp igjen. Da ringte jeg ambulansen. Fikk beskjed om å prøve å komme oss til legevakten da dette ikke hørtes ut som akutt nok til ambulansehjelp...!

Okei, jeg ringer Mamma siden vår bil ikke er til å stole på om dagen. Får på Hais skoa og jakka, og Mamma hjelper meg med å få ham opp i stående. Krampene gjør at han ramler sammen i soffan. Da ringer jeg ambulansen på nytt, vi har jo ikke sjans til å få ham noe sted. Ambulansen kommer innen kort tid, sjekker og undersøker Hais og får ham med seg ut i en trappestol. Båren er for kort (mannen er jo to meter lang), men vi kommer oss av gårde. Smertene hans har gitt seg litt og han blir bedre inne på akuttmottaket. Etterhvert bli han trillet inn på legevakten, og til slutt får vi møte legen. Da er Hais såpass at han kan gå selv. Diagnosen: mye luft i tarmene, muligens pga virus. Heldigvis ikke tarmslyng eller noe som jeg først mistenkte.

Vi fikk oss til slutt taxi hjem og sovnet passe slitne begge to da vi endelig fikk lagt oss.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen eller kommentar, setter pris på å høre fra alle!