fredag 30. november 2012

Friday Five #18

Oooh, snart desember og snart jul!


1. Hva slags julekalender har du i år, om du har noen?
Jeg har ingen, men har fått noen 'kalendergaver' fra husbonden allerede, som shiatsumassasje-ting til føttene siden jeg ofte har vondt i bena, samuraisverd og diverse stas-kniver... Men har laga kalender til min snille, gode mann. :)
2. Hva er det beste med julen?
At familien samles! Ok, lillebror har endelig tatt med fruen og flyttet til Oslo etter 7-8 år i Trondheim, men det er ikke sikkert vi ser ham i jula (som skal feires på hytta) siden de venter barn. Og lillesøs bor i Tronheim på 6. året fremdeles, så det er ikke så ofte hele familien samles. 
3. Hvordan pynter du til jul? Hvilke farger, og skal du ha juletre i år?
Jeg pynter ikke så mye hjemme, blir mest lys og rød duk på stua. Vi er aldri hjemme julaften, så juletre har vi ikke. Men jeg liker hvitt, sølv og rødt. 
4. Hva spiser du på julaften?
Ribbe med ertestuing, potet og masse annet nam!
5. Hva slags pakker finner man under treet ditt i år?
Hjemmelagede! Greit med strikkepinner, heklekrok og symaskin. Og kjøkkenet blir nok vitne til litt gavelaging også, lime-karameller og salt karamellsaus står på planen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen eller kommentar, setter pris på å høre fra alle!