tirsdag 6. juli 2010

Føleg meg ganske glup nå egentlig :)

Vi bor i en leilighet i andre etasje, med en fransk balkong. Med ildere i hus, kan vi derfor ikke ha dørene åpne når dyra er løse. Idag, midt i heten, fant jeg ut at jeg måtte gjøre noe med det. Når vi ikke har terrasse, får vi nøye oss med det nest beste. Så hjernecellene satte igang og jeg måtte frem med tommestokken. Målte og tenkte så det knakte. Jeg hadde en trappegrind fra da jeg bodde et annet sted og måtte holde dyra vekk fra kjøkkenet. Den hadde jeg satt i to plastplater fra to gamle IKEA-rammer som var ødelagte. Tok frem denne og målte. Pokker, manglet 5 cm! Men jeg hadde jo revet ut kantlisten under skapet over vaskebenken da jeg pusset opp i mai. Denne besto av to deler som var skjøtet sammen. Den korteste biten var like høy som grinda og 5 cm bred... 

Så jeg fant frem duct-tapen og satte igang med å fylle det hullet plastplatene ikke klarte å fylle og tape fast lista langs kanten. Satte den i døråpningen og den passet akkurat! Yess! Selvfølgelig var Amee med på testingen, og hun viste at det var ikke så vanskelig å komme seg over kanten på platene (som selvfølgelig er to forskjellige størrelser...), så jeg måtte frem med tapen igjen og gjøre kanten litt høyere. Innen jeg var ferdig hadde Amee gått og lagt seg, så jeg får bare vente med den siste ilder-testen. Men nå kan jeg sitte med døra åpen uten å bekymre meg for dyra. Yey! Ikke veldig pent, men det funker!


Igår fikk jeg også gjort ferdig knapphullsblomstene. De hvite med nål og den i sølv med en spenne. Enkle og elegante, spør du meg... :D 


I tillegg har gutta funnet et nytt favoritt-sovested - en Nille-pose... Ildere...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen eller kommentar, setter pris på å høre fra alle!