søndag 24. mars 2013

Sør-Frankrike

Turen idag var ikke lige lang som gårsdagens, men merker jeg begynner å bli lei lange bilturer... Vi startet fra hotellet ca 8.30 og dro retning Nice. Jeg sovnet så klart etterhvert i bilen - gjør alltid det på lengere bilturer - og våknet ca da vi kjørte av mot Les Arces. Ca kl 14.30 var vi oppe ved feriehuset, siden vi var såpass tidlig ute ville vi innom og ta en liten kikk. Det regnet en del, så vi gikk ikke ut av bilen - nøklene får vi først imorra. Men jeg fikk ihvertfall sett litt av fronten på huset...

Et lite bilmåltid senere vi dro videre retning Cannes til der Pa's gode venn og tidligere kollega bor siden vi får overnatte der. Og selv om Ma hadde forberedt meg litt på hva jeg ville møte der, så ble jeg likevel overveldet!


Først inn en hovedport til området og jørte et stykke innover, forbi mange høye gjerder og private porter. Til slutt kom vi til "vår" port hvor det ble åpnet (fjernstyrt) for oss og vi kjørte inn en lang innkjørsel og opp til et fantastisk hus oppe på en liten høyde. Vi kom inn en diger eikedør og inn til rene palasset. Et lite palass, men likevel! Velkomstdrink og hyggelig prat før jeg fikk en omvisning i huset og gitt et eget rom med eget bad...!




Bassenget lyste fristende i mørket under den herlige middagen, men det er fremdeles bare ti grader varmt ute og regn, uvanlig for denne tiden på året når det pleier å være 5-10 grader varmere og sol. Menmen, håper på bedre vær imorra.

Nå skal jeg sove i en herlig, myk seng og opp sånn 6.30 imorra siden vi skal være ved huset ca 8 imorra tidlig - det tar en halvtimes tid å kjøre dit også...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen eller kommentar, setter pris på å høre fra alle!